Fransstylist till fransstylist

Om man jobbar själv med fransar så kan det vara en riktigt stor utmaning och hitta någon som kan göra fransar till en själv. Jag har testat flera gånger, men nu efter typ 5 gånger så känner jag att det är inte lönt att prova runt. 
Varför? Jo mina egna ögonfransar tar stryk! 
Hur? Jag gillar aldrig dem och börjar sminka mig runt ögonen, efter ett tag ögonfransförlängningen och så tvättar jag av sminket så som man INTE ska göra då jag inte riktigt är försiktig med min ögonfransförlängning eftersom jag då inte tycker att det är så mycket att hänga i granen. Det är inte så att de som har gjort fransarna på mig har varit dåliga (i och för sig en var riktigt kass) utan jag vill ha riktigt mycket. Singelfransar har jag kommit fram till är verkligen inte min grej och här i Malmö så är det inte många som kan göra fina volymfransar. 
Sen så är det det där med att jag har inte alltid tid. Jag jobbar för det mesta 10-18 och har inbokade kunder och efteråt har jag vissa dagar extra grejer jag brukar gå på, och då blir det inte mycket tid till att gå och göra sina fransar och de som är duktiga de har att göra. Så varför ska de anpassa sig efter när jag kan för jag anpassar mig inte efternågon annan. 
Så det har jag lagt på hyllan!
Men aldrig....och jag säger en gång till ALDRIG har jag bokat tid hos en fransstylist och redan börjat med "jag gör fransar också" 
Har de frågat när jag väl har varit hos dem vad jag jobbar med har jag sagt att jag också gör fransar, några har till och med känt igen mitt namn (kände mig som en liten kändis i 2 minuter :D )men inte börjat med "Hej jag vill boka tid för fransar, jag gör själv, när kan jag komma" 
För mig är en kund en kund oavsett om kunden jobbar med att trycka mönster på toapapper eller gör fransar. Jag själv behöver inte den informationen. Det är en rolig grej att prata om däremot under en behandling, men totalt onödig info för mig att veta vid en bokning. Ingen annan bokar "hej jag vill boka fransar jag är flygvärdinna"!
Det roligaste jag har varit med om var för ca 1 år sedan då en tjej skrev till mig att hon gjorde fransar och har jätte fullbokat och ville komma och göra sina fransar typ imorgon eller någotsånt och att vi kan sammarbeta att hon skickar sina kunder till mig om hon blir nöjd OCH att hon vill ha fransar gjorda billigt. 
Jag bara gapa och tänkte "varifrån fick du så mycket luft ifrån" Varför anta att jag har mindre att göra än henne? Om man jag hade fått frågan på ett annat sätt hade jag inte reagerat lika hårt på det som jag gjorde. Så jag skrev tillbaka till henne hur mycket det kostade och att jag inte har någon tid på typ 2-3 veckor(som jag då inte heller hade) och att hon gärna får gå in och boka in sig online om hon vill ha en tid! Hörde aldrig av henne igen! 
I och för sig inte första gången jag får sånna sms om sammarbete och det ska jag skriva i ett annat inlägg annars blir det för mycket! 
Här hittar vi ännu en gång en så kallad "volym" frans. Bilden till vänser är hur den satt på fransen, den naturliga ögonfransen sitter också där. Ja, den ser ut som en tjock frans med det är den inte. 
Som ni ser på höger bild så ser man att där sitter flera tunna fransar. Det där är inte en volymfransar! Nu ska ni inte koncentrera er på mina halv slita naglar då jag har precis tagit bort mina naglar :D 
De behöver en stor vila!!!! 
Jag har gjort mina naglar hos min vännina och hon gör de finaste naglarna i HELA Malmö och hon får mina naglar att sitta på ordentligt. Har lite problem med att mina naglar släpper. Men sen så fick hon bebis och är hemma så jag började gå till lite diverse ställen, och det slutade väl sådär....så nu kör vi utan naglar. 
Och ja....det går att göra fransar med långa naglar också. I och för sig hade jag rätt så korta för att hur vi än ser på det är det mer bekvämt, men jag har klarat av att jobba med längre. Inga problem! 
 
För mer info om Ögonfransförlängning Malmö klicka här 
 

Kommentera här: