50 min volymfransar.

Hade en stackars kund för några vekor sedan som skulle ta bort sin ögonfransförlängning hon hade fått gjorda på en salong här i Malmö. 
Jag har aldrig stora förväntningar av vad som ska komma in vid en borttagning, så de flesta som är nöjda med sin ögonfransförlängning inte brukar komma och ta bort dem. Men det är så tråkigt att det mer eller mindre alltid är dåligt utförda fransar man träffar på :(
 
Jag vet inte ens riktigt vad detta är för något för det kom av både riktigt tjocka 0,20 singelfransar (jag tror att det var det i alla fall) och en massa spretiga tjocka buntar. 
Allt satt som en stor ihoplimmad klump och man kan se i vissa att där sitter flera redan utslita fransar. 
Stackaren hade inte mycket egna fransar kvar efter de där fransarna tyvärr :(
Så, jag började fråga lite var hon hade varit och dylikt och det visade sig att det hade tagit dem 50 min(!!!!!) att göra ett nytt set volymfransar på den salongen. 
Kom igen 50 minuter, jag gör inte ens ett nytt set med singel på 50 minuter. Eller jag kan men inte kommer det att se snyggt ut. 
Ser man någon stans att det står att det tar mellan 1-1,5 timmar att göra volymfransar, redan där är det skumt. Ska man göra snygga fluffiga volym fransar som ser bra ut och som inte skadar den naturliga fransen så tar det i alla fall minst mellan 2 (fast kan tycka det är också lite litet) och 3 timmar. 
 
Fick reda på salongen också som hon hade gjort sina fransar på, så jag kollade in deras Instagram. Hittade en video som jag tyckte var lite rolig (för min del) där den här fransstylisten borstar "igenom" de klara fransarna. 
Jag skrev "borstar" då hon verkligen avänder sig av en fransborste, men inte borstar hon igenom dem (för det går förmodligen inte), utan mer lätt drar borsten över. 
Alltså när man ska borsta sina fransar så ska borsten kunna gå igenom hela vägen ner mellan fransarna. 
 
Jag vet att det är JÄTTE svårt att hitta en duktig fransstylist i mängden då man inte vet vad som är bra och inte. Och svårare blir det också om man inte har ett tränat öga som tex jag som ser om det är bra eller inte av en bild. Men tar en behandling för kort tid så är det alltid ett stort varningstecken. 
Ett nytt set singel ska ta i alla fall 1,5-2 timmar och ett nytt set volym 3 timmar. 
 
 
Vill du ha mer information om ögonfransförlängning i Malmö eller göra en ögonfransförlängning i Malmö besök www.alexandraeros.com för priser och bokningar. 
 

Kommentera här: