Eyeliner, ja eller nej?

Den här frågan kommer väldigt ofa. 
Är det ok att använda eyeliner eller inte?
Jag säger nej! Eyeliner inehåller olja, som inte är så bra för ögonfransförlängningen. "Ja men det finns oljefri eyeliner" tänker man då. Ja såklar, men har aldrig varit med om att de som använder eyeliner har fått bort allt från fransarna/fransraden.
Det är jätte svårt att få bort eyeliner från fransraden och från fransarna också när ögonfransförlängningen börjar växa ut och det blir glapp mellan förlängningen och huden, då lägger det sig där. 
För dem som tittar riktigt noga MELLAN fransarna (alltså huden mellan varje frans) kommer kanske inte se något för man har fått bort typ det mesta, men det sitter en svart "gegga" på fransen som kanske är lite svår att se då förlängningen är svart och eyelinern är svart också. 
 
Hur ska man göra då?
Jo, det funkar riktigt bra med en riktigt bra pigmenterad svart ögonskugga med en snedskuren pensel. 
Fuktar man penseln med lite vatten blir det ordentligt svart tro mig (jag gjorde också såhär de fåtal gångerna jag har ögonfransförlängning då jag också är eyeliner addict) 
 
 
På bilden har jag dragit en linje med torr ögonskugga och den nederasta linjen som ni ser är mycket finare och fylligare är med en fuktig pensel. 
Att få bort ögonskugga är mycket enklare än att hålla på med kletiga eyeliner. 
Använder man smink runt fransarna måste man vara jätte noga med att rengöra!!! Räcker INTE med vatten, utan man MÅSTE använda rengöring!!!! 
 
Intresserad av en ögonfransförlängning i Malmö? Besök www.alexandraeros.com för pris information och bokning 
 
 
 

Kommentera här: