Volym kurs

 
 
Var i helgen på en "Perfect fan workshop" som har med volymfransar att göra. 
Den kursen gick ut på att man ska lära sig att göra jämna volymknippen. Alltså de ska selika dana ut varje gång man tar en volymknippen.
För er kunder kan detta låta som "ja men ska de inte alltid vara så" och jo det ska det. Men det är enklare i teorin än i praktiken. Ibland vill naturens krafter inte jobba med en och då kan det hända att den ena volymknippen blir lite för smal eller tjock eller för kort/lång bas. 
För er som jobbar med ögonfransförlängning you know my struggle!! 
 
I alla fall så det var det jag skulle lära mig att göra jämna och fina volymknippen. 
 
Det är rätt så kul att gå på sånna här kursen då man träffar på andra som också jobbar med det man själv gör och man har en helt annan samtalsämn att prata om, som man kanske inte kan prata med alla andra om. Det förstår en bättre och man drar historier som vi tycker är jätte roliga, medan om man hade sagt det till en annan som inte gör ögonfransförlängnig inte förstår sig riktigt på. 
En sak som jag tyckte var jätte bra sagt av hon som höll i utbildningen var: "ni ska inte se varandra som konkurenter utan som kollegor" och hon har rätt. Vi alla ligger på olika prisklasser och jag tror att det finns kunder för alla. Det räcker med att vi måste hålla på att kämpa med alla oseriösa ute på marknaden, då kan vi "duktiga" i alla fall hålla ihop. 
 
Jag drog med mig min lillasyster som fick vara modell, och en roliggrej med henne är att hon har BRUTALT många fransar och de är jätte långa och tjocka. Tjocka fransar gillar vi, men den där mängden hon har är inte mänsklig ibland. Brutalt mycket fransar helt enkelt.
Varje gång jag gör fransar på henne och jag kägger ut det någon stans då kommer det helt många som vill ha fransar som hennes. Ja, men som sagt hennes ögonform, mängd fransar osv. kan jag inte göra på någon annan.
Jag kan lägga exakt samma längd och design men ändå kommer det inte att se ut som hennes öga på bilden.
 
 
Fick jätte många tips på kursen! Sånna saker som jag inte alls har tänkt på innan, men det är därför det är bra att gå på sånna här kurser. Man lär sig nya saker hela tiden, man kan alldrig vara helt full lärd. 
Många som sa "ja men varför ska du gå på sånna kurser du är ändå duktig"?  Ja, kan vara men att höra från en kund att man gör jätte fina fransar (som känns riktigt bra och jag känner mig riktigt glad när jag får höra att jag har gjort någon jätte glad och nöjd) men det är annorlunda att höra att man gör ett fint jobb av en annan som gör exakt samma sak som jag OCH som är bättre än jag. De som höll i kursen höll frans SM 2016 och ska också arrangera frans SM 2017, och att höra av någon som är domare på intrenationella tävlingar att man gör ett fint jobb det är PRICELESS!!! De ser på det jag gör från ett helt annat perspektiv än vad en kund gör, mer från ett tekniskt håll. 
En dag kanske jag vågar mig på att tävla också ;) 
 
 
Undrar ni  något om ögonfransförlängning i Malmö, eller vill boka in en tid till mig, besök min hemsida www.alexandraeros.com där ni hittar prislista och mer information. 

Kommentera här: