Är fransarna rena eller inte?

Många tror när de kommer på sin påfyllningstid så har de jätte rena fransar. Hör ofta när de kommer "jag har tvättat ordentligt" Jag vet att jag verkligen klagar på det här med att tvätta fransarna ordentligt varje dag 2x, men jag kommer att fortsätta med det ända fram tills jag ser folk komma utan en massa smuts runt. 
 
Det räcker inte att bara skvätta lite vatten runt ögonen för där sitter en hel del massa smut kvar, och inte bara smuts utan BAKTERIER.
Yes, man kan få en massa infektioner om man inte håller sin fransförlängning ren. 
 
Jag brukar inte rekomendera att man använder eyeliner heller för de flesta får inte bort allt. Det kan se rent ut när ni kollar er i spegeln, men det är inte helt rent när jag väl börjar pilla. 
Man kan använda oljefri eyeliner eller svart ögonskugga, men då måste man verkligen rengöra sina ögonfransar. 
Samma sak gäller om man använder puder, conceler eller foundation. 
 
 
 
Här har jag försökt att göra en bild på hur det kan se ut när där är en massa sminkrester kvar i fransroten. 
Man ser rätt tydligt att längst ner i roten är det en massa svart, och nej jag har inte använt för mycket lim (det kan hända samma sak om man har använt för mycket lim me då blir det mer som ett fat längst ner) 
Den andra bilden är på hur man vill att förlängningen ska släppa fransarna. Där finns inte en massa smink rester längst ner på den naturliga fransen (den naturliga fransen sitter i mitten av de tunnda volymfransarna) 
 
De här fransarna fick jag ut när jag gjorde en påfyllning. 
Så när ni ser att där sitter en massa svarta klumpar längst ner vid roten på er ögonfransförlängning (både volym och singel) så är det sminkrester och fett från ansiktet. 
Rengör man inte fransarna så kan man förstöra de naturliga fransarna på dethär sättet också då man täpper igen för nya fransar, och de kan inte växa ut. 
Plus förlängningen håller sååååå mycket bättre om ni rengör dem, då det där smutset kan också påverka hållbarheten. 
 
Så....tvätta fransarna 2x dagligen och borta dem (när de är torra, borsta aldrig blöta fransar) 
 
Är du intresserad av en fransförlängning, eller vill utbilda dig till fransstylist besök www.alexandraeros.com för mer information, priser och bokn

Kommentera här: